.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
افزايش 5 برابري تعرفه برق

مشتركاني كه بيش از الگوي مصرف برق استفاده كنند به ازاي هر كيلووات ساعت بايد 832 ريال بپردازند.

وزير نيرو ضمن اعلام مطلب فوق در گفت‌وگوي اختصاصي با خبرگزاري ايلنا افزود : ما طرحي را به دولت ارائه داده‌ايم كه بر اساس آن تعرفه برق تجاري و همچنين سه دهك بالاي جامعه بايد 832 ريال به ازاي هر كيلوات ساعت افزايش يابد .

مجيد نامجو گفت : به اين ترتيب چه يارانه ها هدفمند شود چه نشود اين طرح به اجرا در مي‌آيد.به اين ترتيب قيمت برق آزاد 832 ريال در هر كيلووات تعيين شده است .

قيمت برق به طور متوسط در هر كيلوات ساعت حدود 17 تومان است . مشتركاني كه كمتر از 200 كيلووات ساعت يعني مطابق الگوي مصرف برق مصرف كنند بايد به ازاي هر كيلووات ساعت 95 ريال و مشتركان پرمصرف به ازاي هر كيلووات ساعت 155 ريال قيمت برق را پرداخت كنند . اين رقم رد پيشنهاد دولت به گفته وزيرنيرو از 155 ريال به 832 ريال مي‌رسد
.
او در پاسخ به اين سئوال كه آيا اين قيمت قيمت تمام شده برق است يا خير گفت : قيمتي كه تعيين شده قيمت آزاد برق است اما اين رقم ربطي به قيمت تمام شده و واقعي برق ندارد .

البته ما در جلساتمان قيمت تمام شده برق را برآورد كرده ايم اما هنوز قصد نداريم اين رقم را اعلام كنيم و بهتر است براي اعلام آن منتظر نتيجه نهايي طرح هدفمندي يارانه‌ها باشيم .
او در پاسخ به اين سئوال كه آزاد كردن قيمت برق براي سه دهك بالا و افزايش تعرفه برق تجاري چقدر از مشكلات وزارت نيرو براي تاديه بدهي ها را حل مي كند گفت : در روزهاي پاياني سال مصوبه خوبي داشتيم و قرار شد حدود 300 ميليارد تومان از بدهي مان را نقدي پرداخت كنيم و با وام 1500 ميليارد توماني كه از بانك ها مي گيريم براي طلبكارانمان كارسازي كنيم و پروژه بدهيم .
او اضافه كرد : در حال حاضر در حال پيگيري اين موارد هستيم .
او در پاسخ به اين سئوال كه تعرفه هاي جديد از چه زماني اجرايي مي شود گفت : اجرايي شدن اين پيشنهاد موكول به تصويب دولت شده است . ما پيشنهاداتمان را داده ايم و آقاي احمدي نژاد هم قول داده به دليل شرايط ويژه صنعت برق قبل از هدفمندي يارانه ها فكري براي ما بكنند . به اين ترتيب در انتظار تصويب اين پيشنهاد در دولت هستيم .


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.065 seconds.